Nyheter & reportage

TBS Gävle startar padelinriktning

Thoren Business School i Gävle satsar på padel. I samarbete med nyöppnade Strömsbro Padel erbjuds skolans elever från och med nästa läsår att träna padel inom ramen för individuellt val. - Padel är en idrott som passar alla, säger rektor Joacim Swedén.

December 9, 2021
TSP

Thoren Business School tecknar avtal med en av hockeyvärldens giganter – CCM Hockey

Thoren Business School har ishockeygymnasium i Karlstad, Sundsvall och Umeå. Nu inleder TBS ett samarbete och har skrivit ett treårsavtal med en av hockeyvärldens giganter, CCM Hockey.

April 23, 2021
TSP

Smilla slår ett slag för att kombinera idrott med studier

Smilla Kjaergaard är en riktig tennistalang med en stor passion för sporten. Nu pluggar hon på Thoren Business School i Stockholm och tack vare Thoren Sports Academy kan hon fortsätta satsa både på tennis och studier!

April 14, 2020
TSP

SM-medaljören Hampus satsar på boxning och natur under gymnasiet

Hampus Broman läser naturprogrammet på Thoren Business School i Örebro. Samtidigt är han en av Sveriges mest talangfulla boxare och siktar mot OS. Tack vare Thoren Sports Academy har han på ett effektivt och smidigt sätt kunnat kombinera studierna med sin boxningssatsning!

April 14, 2020