TSP

Thoren Business School tecknar avtal med en av hockeyvärldens giganter – CCM Hockey

Thoren Business School har ishockeygymnasium i Karlstad, Sundsvall och Umeå. Nu inleder TBS ett samarbete och har skrivit ett treårsavtal med en av hockeyvärldens giganter, CCM Hockey.

Thoren Business School strävar ständigt efter att vässa sitt koncept och hitta nya samarbeten.

Det gäller såväl på som utanför isen.

När TBS nu skrivit på ett treårigt samarbetsavtal med CCM Hockey så öppnar sig stora möjligheter på flera plan.

Entreprenörskap löper som en röd tråd genom Thoren Business Schools utbildningar. Ett samarbete med en av ishockeyvärldens giganter är något som passar ett affärs- och hockeygymnasium som handen i handsken, särskilt då TBS vill visa att det finns möjligheter till att jobba med ishockey även utanför tekningscirklarna.

– Vårt mål är att eleven efter tre år på hockeygymnasiet både ska vara en duktig ishockeyspelare parallellt med att individen tar ansvar för och säkrar upp en stabil skolutbildning inför framtiden. Vi tror på en god helhetssituation där utbildning och ishockey går hand i hand. Därför kommer vi samarbeta tillsammans med CCM i en rad aktiviteter kopplat mot gymnasiearbetet, säger Patrik Rainersson, hockeyansvarig, Thoren Business School.

Även CCM Hockey ser fram emot samarbetet med Thoren Business School, som i dag bedriver tre hockeygymnasium inom sitt skolkoncept i Karlstad, Sundsvall och Umeå.

– För oss på CCM Hockey är det viktigt att göra sporten tillgänglig för fler utövare och skolans satsning – på både elit och bredd – här har vi en partner som förstår vikten av detta. Vi är också attraherade av skolans tydliga idé och koncept att koppla ihop gymnasiestudierna och arbeta tillsammans med vårt varumärke och våra produkter, säger Lars Blomqvist, marknadsansvarig på CCM Hockey.

CCM Hockey har sitt globala kontor i Kanada och det europeiska kontoret är i Stockholm. CCM Hockey är världens största designer, tillverkare och marknadsförare av hockeyutrustning och tillhörande kläder.

CCM Hockey utrustar fler professionella hockeyspelare i olika ligor världen över, några av dessa spelare är Sidney Crosby, Connor McDavid och Jakob Markström.

– Det känns såklart häftigt att vi nu också kan skriva in Thoren Business School på samarbetslistan med CCM Hockey. Jag är säker på att det här samarbetet kommer att berika våra utbildningar på flera plan, säger Patrik Rainersson.