Vi ökar vårt globala fokus och vässar lärupplevelsen

Vi strävar alltid efter det bästa sättet att lära ut. Därför finslipar vi nu vårt pedagogiska koncept ytterligare.

För att ge plats åt fler samarbeten med näringslivet, större fokus på företagande och globala hållbarhetsmål samt fördjupat arbete med case tar vi bort APL från och med höstterminen 2023. APL försvinner då från alla program förutom Försäljning- och serviceprogrammet.

Det här ger utrymme för större fokus på:
·     Globalisering: globalt arbete med hållbarhet i fokus
·     Mentorsprogram: elever kan få personlig vägledning av aktörer i näringslivet.
·     Ung företagsamhet: alla program går med i vår framgångstradition.

Genom detta ser vi goda möjligheter till ännu större akademisk utveckling, vassare affärskompetens och rikare lär upplevelser för våra ungdomar.

Under sin universitetstid studerade Johan Karlsson fysik och matte på magisternivå och tanken var att doktorera inom ämnet. Men något kändes inte helt rätt. Johan sökte istället ett jobb som fysik- och mattelärare och upptäckte att han stortrivdes. I dag arbetar han som legitimerad lärare på Thoren Business School.