Reportage

Lotta är Thoren Business School Malmös superadministratör

Välkommen till Thoren Business School i Malmö! Lotta Esbjörnsson är vår supereffektiva superadministratör. Hon har stenkoll på allt som har med skolan att göra och är den första du träffar på när du kommer till oss.

– Jag är spindeln i nätet, ler Lotta. Jag är Brand- och lokalansvarig samt har hand om administration som inte är pedagogisk. Dessutom är jag elevernas första kontakt och de är alltid välkomna till mig om de känner att de behöver prata med någon. Jag är aldrig för upptagen för att lyssna.

Tillsammans med vår fantastiska lärarkår, elevhälsoteamet och personalen i köket är Lotta en av många trygga vuxna som eleverna kan vända sig till vid behov.

– Det finns en värme på skolan som gör att både elever och lärare trivs och känner sig hemma, menar Lotta. Vi arbetar mycket med trygghet här.

Lotta som tidigare har arbetat 30 år inom service-branschen och tio år inom IT känner att hon äntligen har hittat rätt.

– Detta är det roligaste jobbet jag har haft. Rollen som superadministratör är otroligt varierande och jag har själv kunnat skapa mina egna rutiner. I det här jobbet gäller det att vara proaktiv, lösningsfokuserad och kunna hantera många uppgifter samtidigt.

Förra året blev Lotta nominerad av Thorengruppen till årets varumärkesbärare vilket innebär att hon uppmärksammades för sitt arbete med att bidra till att driva verksamheten framåt och att hon representerar skolan och vår värdegrund på ett bra sätt.

– Det känns så klart roligt att bli uppmärksammad på det här sättet. Som ansiktet utåt brinner jag för service och tycker om alla sociala kontakter som yrket bär med sig. Jag ser till att säga ’god morgon’ och ’hejdå’ till alla jag ser gå förbi mitt kontor och känner igen de flesta elever på skolan även om jag inte kan allas namn, avslutar Lotta.

Just nu är det bråda tider inför studenten och under sommaren ser Lotta till att skolans lokaler är uppfräschade och redo för att välkomna eleverna till ett nytt läsår i höst.