Läraren berättar

Läraren: ”Får så mycket energi att jag inte kan låta bli att bli glad”

Roligt och givande med en härlig sammanhållning och stämning. Så beskriver Robert Lingstedt, lärare i svenska och retorik, Affärsgymnasiet.

Varför är du lärare på Affärsgymnasiet?

– För att jag trivs väldigt väl, skolan har en härlig sammanhållning och god stämning. Det är helt enkelt roligt och givande!

För vem passar Affärsgymnasiet?

– Alla som vill läsa vidare efter gymnasiet. Men om du dessutom gillar att utmana dig själv, till exempel genom att driva UF-företag, och känner att du vill uppnå något, passar du särskilt bra hos oss.

Vad kan eleverna förvänta sig av lärarna?

– Professionella lärare som kan sin grej och ställer höga krav på sig själva, varandra samt eleverna.

Vad känner du när du går till jobbet på morgonen?

– Taggad! Varje gång jag kommer igång med min första lektion får jag så mycket härlig energi att jag inte kan låta bli att bli glad.

Vill du gå på en skola med god sammanhållning och drivna lärare? Gör en intresseanmälan till Affärsgymnasiet här!
Under sin universitetstid studerade Johan Karlsson fysik och matte på magisternivå och tanken var att doktorera inom ämnet. Men något kändes inte helt rätt. Johan sökte istället ett jobb som fysik- och mattelärare och upptäckte att han stortrivdes. I dag arbetar han som legitimerad lärare på Thoren Business School.