Hockeygymnasiet

20 nya spelare börjar på TBS Karlstads hockeygymnasium i höst

Hälften lokala och hälften utifrån. 20 nya spelare börjar på Thoren Business School Karlstads hockeygymnasium till hösten.

Thoren Business Schools hockeygymnasium i Karlstad bedrivs i samarbete med Grums IK och är en väletablerad verksamhet där eleverna ges möjlighet att kombinera studier med fortsatt satsning på ishockeyn.

Nu är intaget inför hösten klart och det handlar om 20 nya spelare där hälften kommer från Värmland och hälften utifrån, varav två stycken från Sparta Sarpsborg i Norge.

- Vi är jättenöjda med den här gruppen. Vi har en från Norge som går på hockeygymnasiet och nu kommer två till vilket känns spännande, säger Johan Erkgärds, huvudinstruktör på hockeygymnasiet.

Grums IK:s målsättning som klubb är att ta steget tillbaka till Hockeyettan och parallellt med detta erbjuda en högklassig utbildningsverksamhet i föreningens J18- och J20-lag.

Totalt kommer TBS Hockeygymnasium till hösten att ha cirka 55 elever.

Här är spelarna som börjar på TBS Karlstads hockeygymnasium i höst

Adam Liljencrantz, Vita Hästen
Andreas Bylerius, Härryda HC