Elever berättar

Maja fick jobb på Löwengrip Beauty AB genom praktiken

Under praktiken på Thoren Business School lyckades Maja Jansson in foten på skönhetsföretaget Löwengrip Beauty AB. I dag är hon företagets Project Assistant och arbetar bland annat med event, företagets sociala media och influencer marketing: ett riktigt drömjobb för den drivna 20-åringen.

När Maja Jansson under den andra årskursen på Thoren Business School skulle välja företag inför praktiken var valet enkelt. Hon började fundera på hur hon skulle kunna kontakta Löwengrip Beauty AB, entreprenören Isabella Löwengrips skönhetsföretag.
– Genom att nyttja mitt nätverk så kom jag i kontakt med den dåvarande marknadschefen och skickade iväg ett sms. Man ska aldrig underskatta sitt nätverk, oavsett om personen i fråga är ens mammas bästa vän, en avlägsen släkting eller någon du har fått kontakt med genom LinkedIn, berättar Maja om hur hon fick praktikplatsen.

Hon trivdes bra på företaget och såg till att varje dag visa upp sina ambitioner, vilket gav resultat. Under det tredje året på Thoren Business School hade Maja praktik på Löwengrip Beauty AB igen och blev sedan erbjuden en anställning.
– Det viktigaste jag lärde mig under praktiken är att du inte behöver vara bäst, den med högst utbildning eller den äldsta. Du behöver bara viljan. Genom att visa intresse, tacksamhet och vilja så lär man sig otroligt mycket och utvecklas med företaget som kommer uppskatta dig något enormt.

Nu arbetar Maja som Project Assistant och är med i många olika delar av företagets marknadsföring.
– Mina dagliga arbetsuppgifter innefattar influencer marketing, orderläggning, fakturering, bokföring, kundtjänstärenden och utveckling av vår hemsida. Från en dag till en annan så varierar det mycket!

Vad gör Löwengrip Beauty AB och hur skulle du beskriva företaget?

– Löwengrip Beauty AB är ett svenskt skönhetsbolag som utvecklar skonsamma och högkvalitativa produkter för hud och hår. Vi är ett innovativt varumärke med en sofistikerad utvecklingsprocess som bygger på ett nära arbete med ledande kemister, konsumenters efterfrågan och miljövänlig samt etisk produktion.

Hur är det att jobba där?

– Otroligt roligt! Det är en arbetsplats jag har utvecklats något enormt på och där jag fortfarande lär mig nya saker. Jag lär mig bland annat saker om mig själv, mina styrkor och svagheter, arbetsplatsen, teamwork, affärsområden och mina arbetsuppgifter. Det är superkul att få vara en del av ett drivet och inspirerande team!

Vilka tips har du till de elever som ska ut och ha praktik i framtiden?

– Testa er fram och utmana er själva, då kommer ni otroligt långt. Sälj den där saken, visa presentationen, fråga om du kan hjälpa till på mötet, assistera din handledare eller hjälp kunden; vad det än är så visa framfötterna!