Elvira och Nova ska ta företagsvärlden med storm

När Elvira Hallqvist och Nova Zmorzynski började på Thoren Business School tog de sina första steg mot att bli entreprenörer. Nu siktar de mot framgång som företagare – med optimala förutsättningar.

Thoren Business School är nämligen skolan som utvecklar framtidens stjärnor inom business. Genom fokus på Ung företagsamhet (UF), case tillsammans med framgångsrika företag samt arbetsplatsförlagt lärande på riktiga arbetsplatser får eleverna alla möjligheter till framgång.

Om Elvira och Nova tog sina första steg mot att bli entreprenörer när de började gymnasiet tog de massiva kliv mot samma mål när de började årskurs 3 och det blev dags att starta UF-företag – något alla elever på skolan får möjlighet att göra.

– Det är detta man har väntat på och längtat efter sedan man började gymnasiet, säger Elvira engagerat.

– Sedan går vi ju på Sveriges bästa UF-skola, så det känns som att man har väldigt bra förutsättningar, tillägger Nova med samma passion.

Det här är Nova

Namn: Nova Zmorzynski
Ålder:
18 år
Studerar:
Årskurs 3 på Business Program (Ekonomiprogrammet)
Intressen:
Löpträning, bakning och att umgås med vänner och familj
Bästa pluggtips:
Var aktiv på lektionerna, gör anteckningar och repetera materialet

Det här är Elvira

Namn: Elvira Hallqvist
Ålder:
18 år
Studerar:
Årskurs 3 på Business Program (Ekonomiprogrammet)
Intressen:
Löpträning
Bästa pluggtips:
Rita en massa i stället för att bara skriva. Använd färgpennor, klistermärken och gör det roligt

Thoren Business School perfekt match

Att duon känner att de gjorde rätt val när de valde Affärsgymnasiet råder det ingen tvekan om.

– Det finns en hög ambitionsnivå och alla har tydliga mål och drömmar; det är väldigt inspirerande att befinna sig i ett sådant klimat. Det är väldigt avslappnad stämning samtidigt som man lär sig otroligt mycket. Det är sjukt härligt, säger Nova medan Elvira nickar instämmande.

Skulle ni rekommendera Thoren Business School?

– Ja, hundra procent! Jag rekommenderar verkligen skolan. Det har inte bara med skolgången att göra, utan skolan ordnar även bra föreläsningar som vi får gå på, som inga av mina kompisar på andra skolor får. Vi får in fler perspektiv och känner att det här kommer vi verkligen ha användning av, säger Elvira.

“Jag trivs jättebra på Thoren Business School, jag tror inte att jag hade kunnat trivas bättre faktiskt.”
– Nova Zmorzynski

3 snabba med Elvira

Läsa om ett ämne eller Lära sig genom case

Vara i skolan eller Ha APL

Plugga vidare efter gymnasiet, Börja jobba direkt eller Driva eget företag

3 snabba med Nova

Läsa om ett ämne eller Lära sig genom case

Vara i skolan eller Ha APL

Plugga vidare efter gymnasiet, Börja jobba direkt eller Driva eget företag

Vill du också kickstarta din karriär? Ansök till Thoren Business School här!

Under sin universitetstid studerade Johan Karlsson fysik och matte på magisternivå och tanken var att doktorera inom ämnet. Men något kändes inte helt rätt. Johan sökte istället ett jobb som fysik- och mattelärare och upptäckte att han stortrivdes. I dag arbetar han som legitimerad lärare på Thoren Business School.