Två lärare om TBS: “Att komma till jobbet är som att komma hem”

Vad är nyckeln till en lyckad utbildning? Bra lärare så klart. Det är något vi på Thoren Business School tror stenhårt på, och vi är inte blyga med att hylla det fantastiska arbete som våra pedagoger gör. Möt Elin Jaconelli och Henrik Gunnarsson – två eldsjälar på Affärsgymnasiet i Helsingborg.

För att våra elever ska få den bästa utbildningen under sina år på Thoren Business School ser vi till att vi har lärare som verkligen brinner för det de gör. Två av många praktexempel på detta är våra fantastiska lärare Elin Jaconelli som undervisar i juridik och svenska, samt Henrik Gunnarsson, mentor och lärare i företagsekonomi.

Båda två lockades av det viktiga med läraryrket: att få ungdomar att utvecklas och nå sin fulla potential.

– Jag valde läraryrket för att jag ville få möjligheten att bidra till unga människors utbildning och utveckling. Dessutom är jag en riktig språk- och litteraturnörd, säger Elin.

– Jag vill bidra till samhället genom att hjälpa ungdomar att klara sin skolgång på bästa sätt. Att vara lärare är verkligen ett meningsfullt arbete som ger så mycket kraft och energi, säger Henrik.

Vad är det bästa med att vara lärare på Thoren Business School?

– Sammanhållningen! Vi är ett fantastiskt lag med stark teamkänsla och en gemensam vision, säger Elin.

– Att det är en härlig stämning på skolan, både bland lärare och bland elever. Att komma till jobbet är som att komma hem, säger Henrik.

Vill du också inspireras och utvecklas tillsammans med lärare i världsklass? Gör en intresseanmälan till Thoren Business School här!
Under sin universitetstid studerade Johan Karlsson fysik och matte på magisternivå och tanken var att doktorera inom ämnet. Men något kändes inte helt rätt. Johan sökte istället ett jobb som fysik- och mattelärare och upptäckte att han stortrivdes. I dag arbetar han som legitimerad lärare på Thoren Business School.