Thomas Steen ny ansvarig för Sundsvalls hockeygymnasium

Det är med glädje vi kan informera att vi rekryterat Thomas Steen som ny ansvarig för Sundsvall Hockeys och Thoréns Business Schools hockeygymnasium.

Thomas har en gedigen meritlista, som spelare 950 NHL-matcher, 5 säsonger i SHL, samt en rad matcher för landslaget och juniorlandslaget. Han har också erfarenhet som tränare för MoDo och juniortränare inom Frölundas organisation. Thomas har även arbetat med att utveckla ungdomar och juniorer i Kanada. Thomas har också under många år arbetat som scout för olika lag i Kanada.

Uppdraget i Sundsvall är att ansvara för Hockeygymnasieverksamheten och arbeta med våra juniorlag. I uppdraget ingår även att jobba med att utveckla föreningens ledare.

Tillträde sker måndag den 2 augusti.

Vi hälsar Thomas hjärtligt välkommen till Sundsvall och ser fram emot vår fortsatta utvecklingsresa!

Vid frågor kontakta: Magnus Svensson, Ordförande, 070-550 6115