Hockeygymnasiet

TBS Umeå och Tegs SK förlänger avtalet för hockeygymnasiet

Thoren Business School Umeå och Tegs SK är överens om en förlängning av avtalet för hockeygymnasiet.

2019 startade Thoren Business School i Umeå ett hockeygymnasium i samarbete med Tegs SK, där eleverna erbjuds att kombinera studier med en fortsatt satsning på ishockey.

I sommar tar den första hockeyklassen studenten från TBS och i dagsläget går totalt 45 hockeyelever, fördelat på tre årskurser, på skolan.

Nu står det också klart att hockeygymnasiet drivs vidare i samarbete med Tegs SK, då parterna är överens om en förlängning av avtalet.

– Det känns bra att vi har förlängt avtalet och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete, säger Samuel Holmlund, rektor på Thoren Business School i Umeå.

Idrottsläraren Taid Sisic räddade livet på sin mamma med Hjärt-och lungräddning (HLR). För att sprida kunskap om HLR publicerade han en video på TikTok där han berättar sin historia. Klippet och dess viktiga budskap har idag fått enorm spridning.– Om jag kan hjälpa en person blir jag glad, säger Taib till Smålandsposten.