Så tog Onur första steget mot sin dröm på TBS

Onur Seven har en dröm om att en dag bli mäklare. Under höstterminens APL-period tog han första steget mot denna dröm då han tillbringade två veckor på en mäklarfirma.

Hösten 2022 började Onur Seven på Business Program (Ekonomiprogrammet) på Thoren Business School Malmö – en självklarhet för den businessintresserade ungdomen.

– Jag är mycket intresserad av business och affärsidéer. Jag har alltid varit det, ända sedan jag var barn, säger Onur.

Valet av gymnasium föll således naturligt på Thoren Business School – Affärsgymnasiet #1. Efter en termin är han mer än nöjd med skolan.

– Jag valde Thoren Business School för att business är det jag älskar. TBS är en businesskola och jag älskar det. Jag trivs, umgås med folket här och tycker det är en bra skola, säger han.

Några månader in i gymnasiet var det dags för APL (praktik), något eleverna på Thoren Business School har varje årskurs. Onur, som drömmer om en framtid som fastighetsmäklare, tog chansen att prova på denna dröm och praktiserade på Mäklarföretaget Room.

– Jag gick göra objektsbeskrivningar, vara med på visningar, marknadsföra och göra uppdragsavtal. Jag fick en inblick i yrket, och det är detta jag ska jobba med i framtiden, säger han.

Nu har Onur siktet inställt och planerna klara: lära sig så mycket som möjligt på gymnasiet, ta studenten, gå en mäklarutbildning och starta eget företag.

Hur långt Onur kommer att nå är det bara tiden som kan utvisa.

Vill du också ta första steget mot din dröm? Ansök till Thoren Business School här!

Idrottsläraren Taid Sisic räddade livet på sin mamma med Hjärt-och lungräddning (HLR). För att sprida kunskap om HLR publicerade han en video på TikTok där han berättar sin historia. Klippet och dess viktiga budskap har idag fått enorm spridning.– Om jag kan hjälpa en person blir jag glad, säger Taib till Smålandsposten.
Linn Lundgren