Rawan vann Apple Watch i entreprenörstävling

Rawan Saadi Farhan. Så heter vinnaren av Thoren Business Schools entreprenörstävling. Nu är hon lycklig ägare av en Apple Watch.

Under året har niondeklassare som ansöker till Thoren Business School haft möjligheten att tävla om en Apple Watch till ett värde av 3 195 kronor. Tävlingen gick ut på att svara på några frågor kopplade till entreprenörskap och business samt motivera varför man förtjänar att vinna klockan.

Nu står det klart att det är Rawan Saadi Farhan som kammat hem vinsten efter fina svar och en klockren motivering.

– Det är verkligen så otroligt kul att vinna! Jag vill starta ett eget företag där jag bidrar till ett bättre samhälle, och därför känner jag att Thoren Business School är rätt skola för mig. Fick jag välja själv skulle jag börja helst i går, säger hon.

Vi vill gratulera Rawan till vinsten och tacka alla deltagare för er medverkan. Håll utkik på hemsidan för fler tävlingar!

Idrottsläraren Taid Sisic räddade livet på sin mamma med Hjärt-och lungräddning (HLR). För att sprida kunskap om HLR publicerade han en video på TikTok där han berättar sin historia. Klippet och dess viktiga budskap har idag fått enorm spridning.– Om jag kan hjälpa en person blir jag glad, säger Taib till Smålandsposten.