Möt Thoren Business School Jönköpings rektor: ”Man ska våga mycket hos oss”

Snart är skolstarten här för första gången på Thoren Business School Jönköping. Under våren har skolans rektor Jolanta Eriksson hållit i rodret när lokalerna blivit färdigställda, lärare rekryterats och spännande samarbeten bokats in. Nu är hon glad över att snart få välkomna sina första elever till skolan.

Jolanta Erikssons karriär inom skolvärlden började när hon studerade ekonomi och marknadsföring samtidigt som hon jobbade som vikarie på en skola. Genom sitt jobb upptäckte hon en stor passion för att hjälpa andra att utvecklas.

Nu kan hon äntligen använda sina samlade kunskaper som rektor på Thoren Business School, där lärande och entreprenörskap går hand i hand.

– Att få bli rektor över TBS Jönköping ser jag lite som kronan på verket av allt jag lyckats med. Jag har nu även under senare år utbildat mig till mental tränare/life coach på Gothia Akademin vilket jag kommer använda mig mycket av i vårt koncept med ett coachande lärande, säger Jolanta Eriksson.

När hon hörde att Thoren Business School skulle öppna i Jönköping ställde hon sig genast först i kön för chansen att få jobba med skolans koncept.

– När jag fick höra för ett tag sen att TBS skulle etablera sig så blev jag extremt glad. Jag stod nästan runt hörnet och bara väntade! Hela grejen med hur jag vill arbeta med coachning och utbildning finns i konceptet. Sedan är det samtidigt sjukt häftigt att få vara med att bygga upp något från grunden – jag älskar det!

Efter en vår full av förberedelser längtar rektor Jolanta Eriksson enormt mycket efter att skolans första elever ska kliva in i skolan.

– Jag ser fram emot att köra igång! Jag vill på vårt härliga och grymma utbildningssätt bryta mönstret och visa att det inte bara är traditionell utbildning som ger goda resultat.

I Thoren Business Schools koncept ingår ledorden Mod, Kraft och Passion. Där är det framförallt ordet Mod som Jolanta Eriksson vill ingjuta hos sina elever.

– De som kommer med härliga och spännande idéer är de människor som för samhället och världen framåt, det är de som vågar! Man ska våga mycket hos oss – både ha modet och få modet!

Se mer från Thoren Business School Jönköping på skolans Instagram!