Våra lärare Cecilia och Maria nominerade till Pedagogiskt pris

Två pedagoger på Affärsgymnasiet Örebro är nominerade till Pedagogiskt pris. – Det är självklart roligt att få uppskattning! Att dessutom en elev har tagit sig tid att formulera och skicka in en nominering är en vinst i sig, säger Cecilia Brobäck, som liksom Maria Berndtsson är en av de nominerade.

Pedagogiskt pris ska vara en uppmuntran och bekräftelse på vikten av god pedagogik. Tanken är att priset ska ge inspiration och ett ökat fokus på pedagogens betydelse och bidra till en ännu bättre utbildning. Därför delar Örebro kommun ut Pedagogiskt pris till någon pedagog eller skolledare – eller grupp av pedagoger – som har utmärkt sig i sitt uppdrag och bidragit till ökad måluppfyllelse.

Två av de nominerade i kategorin gymnasieskolan är Cecilia Brobäck och Maria Berndtsson på Thoren Business School Örebro.

– Att en elev har tagit sig tid att formulera och skicka in en nominering, det är en vinst bara det! Priset i sig är mindre viktigt. Alla som jobbar i skolan vet ju att det är vardagen och det som händer där som egentligen betyder något, säger Cecilia Brobäck.

– Jag är väldigt rörd över att få bli nominerad till detta pris. Det känns så fint att få en bekräftelse på det viktiga jobb som vi lärare gör varje dag för våra elever. Jag är stolt över det elevfokuserade arbete som jag och alla mina fina kollegor på TBS Örebro har, säger Maria Berndtsson.

Vinnarna tillkännages under vecka 49 och får därefter ta emot priset på kommunfullmäktiges sammanträde den 12 december.

Vill du också gå på en skola med lärare i toppklass? Gör en intresseanmälan till Affärsgymnasiet här!
Under sin universitetstid studerade Johan Karlsson fysik och matte på magisternivå och tanken var att doktorera inom ämnet. Men något kändes inte helt rätt. Johan sökte istället ett jobb som fysik- och mattelärare och upptäckte att han stortrivdes. I dag arbetar han som legitimerad lärare på Thoren Business School.