I toppfart mot drömmen – så får Erik rätt förutsättningar

Vid sidan av att lära sig om entreprenörskap, redovisning och mycket därtill siktar Erik Holm mot Formel 1. För all utveckling han fått på skolan – och möjligheten att följa sin passion – är han tacksam för Affärsgymnasiet.

Det här är Erik

Namn: Erik Holm
Ålder:
18 år
Studerar:
Årskurs 3 på Ekonomiprogrammet
Planer efter gymnasiet:
Träna och tävla i karting i Italien.
Drömjobb:
Att leva på racingen – Formel 1 är ju drömmen.

Varför valde du Affärsgymnasiet?

– Jag ville lära mig mer om framför allt bokföring och ekonomi, och jag kände att detta var den bästa skolan inom det området.

Vad tycker du om businessfokuset på skolan?

– Det är intressant att lära sig hur ett företag byggs från grunden och vad som behövs, med allt från marknadsföring till redovisning.

Hur skulle du beskriva skolandan?

– Ingen är utanför eller blir utfryst. Det är ingen negativitet, utan jag tror att många tycker att det är kul att komma hit.

Vad tycker du om lärarna?

– De är väldigt stöttande och det känns som att de gillar sitt jobb. Alla har rätt beteende för att få ut det bästa av eleverna, ingen är dålig på något sätt.

Vad kommer du att ta med dig från skolan?

– Jag har blivit en bättre människa med bättre självförtroende. Sedan kommer jag så klart att ta med mig allt jag lärt mig från olika kurser. Det är viktigt med en bra grund, och det känner jag att jag får här.