Gymnasiet växer – “Ännu stoltare över skolan än tidigare”

Över 800 kvadratmeter mer yta än tidigare, uppfräschning av lokalerna och en ännu starkare skolstolthet. Affärsgymnasiet Helsingborgs omlokalisering är en win-win-win.

Thoren Business School Helsingborg har vuxit ur sina lokaler. Nyligen inledde skolan en renovering och utökning av sina lokaler, och nu är arbetet i mål. I dag består Helsingborgsskolan av ytterligare 800 kvadratmeter, fördelat på fyra våningar.

– Det känns härligt med nya möbler och fina färger på skolan. Vi alla upplever att det har blivit en stor skillnad i ljudmiljön, säger en nöjd Linda Strand, rektor på skolan.

Även eleverna är glada över sin “nya” skola.

– Eleverna tycker att det är spännande med nya lokaler och de tycker det har blivit väldigt fint här. De är ännu mer stolta över sin skola än tidigare, säger Linda Strand.

Tidigare hade skolan tre adresser i staden, men med den nya satsningen ryms alla lokaler numera i samma byggnad på Södra Kyrkogatan 4.

Vill du spana in de nya lokalerna? Besök oss på öppet hus! Har du redan tagit ditt beslut? Ansök till skolan här!
Under sin universitetstid studerade Johan Karlsson fysik och matte på magisternivå och tanken var att doktorera inom ämnet. Men något kändes inte helt rätt. Johan sökte istället ett jobb som fysik- och mattelärare och upptäckte att han stortrivdes. I dag arbetar han som legitimerad lärare på Thoren Business School.