Läraren berättar

Fredriks passion: Att hjälpa eleverna nå sina mål

Att få eleverna att nå sina mål och utvecklas är Fredrik Nilssons stora passion. Samtidigt värdesätter han möjligheten att själv också få dra lärdomar av sina elever.

Varför är du lärare på Affärsgymnasiet?

– Jag älskar denna skola för att den är mindre och mysigare än många skolor. Alla trivs och det går alltid snabbt från idé till handling.

För vem passar skolan?

– Skolan passar alla som vill lära sig nya saker i en trygg och trevlig miljö.

Vad kan eleverna förvänta sig av lärarna?

– Att vi alltid gör vårt yttersta för att hjälpa dem framåt – både att nå målen i våra ämnen, men även att utvecklas på andra plan.

Vad känner du när du går till jobbet på morgonen?

– En förväntan på vilka nya lärdomar dagen ska bjuda på. Att lära ut till ungdomar har den bieffekten att de också lär mig saker.

Vill du gå på en trygg skola full av lärdomar och nya erfarenheter? Gör en intresseanmälan till Affärsgymnasiet här!
Under sin universitetstid studerade Johan Karlsson fysik och matte på magisternivå och tanken var att doktorera inom ämnet. Men något kändes inte helt rätt. Johan sökte istället ett jobb som fysik- och mattelärare och upptäckte att han stortrivdes. I dag arbetar han som legitimerad lärare på Thoren Business School.