Elever berättar

Eleven Electra om Thoren Business School: ”Jag har alltid velat bli entreprenör”

Gör som Electra, uppnå dina drömmar tillsammans med oss! Electra Konstantinidou är en av våra blivande stjärnor inom business.

Electra går sista året på ekonomiprogrammet, är otroligt driven och låter inte tillfälliga motgångar stå i vägen för hennes drömmar.

– Jag hade en skakig början på mina gymnasiestudier, säger Electra. Först började jag på en annan skola och det funkade inte alls för mig. Men TBS trodde på mig och tack vare extra stöttning från lärarna fick jag en chans att komma ikapp.

Får en bred grund på gymnasiet

Electra jobbade hårt och lyckades läsa in åtta månaders studier på fyra månader. Sedan dess har hon fortsatt att sätta fokus på sin utbildning. Hon har valt att läsa ett utökat program med två extrakurser per år.

– Jag har många intressen, förklarar Electra. Dessutom ger det mig en extra bred grund att bygga vidare på om jag vill ändra inriktning senare. Förra året läste jag spanska 4 och kriminologi, det här året studerar jag engelska 7 och natur 2.  Det kan vara tufft ibland, men det är roligt att lära sig nya saker och jag trivs bra med det höga tempot.

Lärare som inspirerar

Electras huvudsakliga intresse är ekonomi, där läraren Jenny Ehrstedt har varit en stor inspirationskälla.

– Det är Jenny jag har att tacka för mitt intresse för bokföring och ekonomi. Att få vara med och driva UF-företag har också varit lärorikt. Vi hade ett företag som gjorde hemleveranser av godis och blommor. Det var roligt att få ansvara för olika områden som till exempel budget, kundkontakt och marknadsföring.

Tack vare erfarenheten som Electra har med sig från Thoren Business School vågade Electra ta steget att starta eget företag i höstas. Tråkigt nog var hon tvungen att lägga ner det igen på grund av pandemin. Men Electra är inte ledsen över det.

– Det var jättekul att få testa ändå. Jag har alltid velat bli entreprenör. Nu vet jag hur det känns. Man lär sig mycket av motgångar också. Nästa gång är jag bättre rustad. Det är absolut inte sista gången jag satsar på en egen verksamhet!

Stora framtidsplaner

Efter gymnasiet planerar Electra att läsa vidare vid Copenhagen Business School men hon har även gjort upp ett par reservplaner ifall hon inte kommer in under första intagningsrundan.

Electra är ett utmärkt exempel på att det är möjligt att uppnå sina drömmar om man jobbar hårt och siktar högt!

Vill du veta mer om oss på Thoren Business School? Boka en privat rundvisning eller skicka in en intresseanmälan!