Därför ska du bli entreprenör – 5 anledningar

Bidra till en bättre värld, skapa jobb och tjäna fett med cash. Läs Thoren Business Schools lista över de bästa anledningarna till att bli entreprenör.

Sverige behöver fler entreprenörer som kan utveckla landet. Men att vara entreprenör kan ge personliga fördelar men också bidra till samhället i stort. Vi listar fem anledningar till att du ska våga prova på entreprenörskap!

1. Du leder samhällsutvecklingen: som entreprenör skapar du värde för samhällen genom innovativa produkter, tjänster och investeringar som för utvecklingen framåt.
  2. Du skapar ekonomiskt värde: som entreprenör skapar du jobb genom att anställa personer. Dina varor och tjänster blir en del av det ekonomiska kretsloppet och pengarna du tjänar bidrar till landets ekonomi.
  3. Du löser de globala problemen: som en framtida entreprenör kommer du bidra att lösa världens stora utmaningar, till exempel fattigdom och bristen på sjukvård och mat. Socialt entreprenörskap betyder att företag kombinerar affärsmål med sociala mål i sina affärsmodeller.
  4. Du blir lyckligare: studier har visat att de som driver företag generellt är lyckligare och känner sig mer nöjda med vardagen än de som är anställda. Det kan bero på att entreprenörer får vara kreativa, styra över sina egna tider och jobba med något de brinner för.
  5. Du kan tjäna sjukt bra: förutom att bidra till en bättre värld kan du som framgångsrik entreprenör tjäna mycket pengar. De som utvecklar innovationer, produkter och tjänster som många vill ha och behöver drar ofta in enorma summor.

På Thoren Business School utvecklar du kunskaper för att bli en riktigt vass entreprenör. Du får till exempel prova på att driva ett eget företag och åka på en Business Trip utomlands.

Vill du framtidens stjärnentreprenör? Läs mer om Thoren Business School här.