Hockeygymnasiet

22 nya spelare på TBS Sundsvalls Hockeygymnasium i höst

Det blir rekordmånga spelare som börjar årskurs ett på Thoren Business Schools hockeygymnasium i Sundsvall i höst.

Tidigare i vinter kom Sundsvall Hockey och Njurunda SK överens om ett samarbete inom ramen för TBS Sundsvalls Hockeygymnasium. Detta innebär att antalet platser på hockeygymnasiet kan utökas.
Nu är intaget klart inför hösten och läsåret 2022/23 och hela 22 spelare kommer att börja på hockeygymnasiet, där Thomas Steen är huvudansvarig tränare.
Noterbart är att den individuell hockeygymsträningen bedrivs av Sundsvall Hockey och gymnasieutbildningen i Thoren Business Schools regi. Spelarna tillhör sedan Sundsvalls och Njurundas juniorlag där de har kvällsträningar och spelar matcher.

Här är spelarna som börjar på hockeygymnasiet i höst

Denniz Apak

Edvin Svahn