Boka privat rundtur eller besök Öppet hus!

Psst!

Du vet väl att vi har Öppet hus på våra skolor?
Välj orten du är intresserad av i huvudmenyn för att se nästa tillfälle.

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort!

Boka privat rundvisning!

Jag samtycker till att Thorengruppen behandlar mina personuppgifter (namn, telefonnummer, uppgift om elev alt. vårdnadshavare) för att fortlöpande kontakta mig avseende information om skolan. Du kan när du vill kontakta oss om du vill upphöra att få information från oss. Vi tar då också bort dina inlämnade personuppgifter. Mer information om vår personuppgiftsbehandlingen finner du på thorengruppen.se/dataskydd.
Tack för att du kontaktar oss! Vi hör av oss :-)
Oj! Något blev fel. Försök igen.
Gävle
Helsingborg
Jönköping
Karlstad
Malmö
Stockholm
Sundsvall
Uppsala
Västerås
Växjö
Örebro

Vanliga frågor

Blir jag behörig till högskolan efter utbildningen?

Skolans utbildningar är studieförberedande vilket innebär att du, med godkända betyg efter avklarade gymnasiestudier, har behörighet att söka in till universitet eller högskola.

Hur ser schemat ut på Affärsgymnasiet?

Ungefär som på universitet och högskolor delar vi in schemat i olika block. Du jobbar med några få kurser åt gången och får på så sätt enklare att lära dig dem.

Hur ändrar jag mitt skolval?

Det är den lokala gymnasieantagningen som har hand om alla ansökningar till gymnasiet. Kontakta din lokala gymnasieantagning för hjälp med att ändra ditt skolval.

När är skolstart?

Skolan startar efter sommaren. Datum och mer information om skolstarten hittar du i ditt antagningsbesked.

Vilka utbildningar har ni?

Vi har följande program: Ekonomiprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet och Försäljnings- och serviceprogrammet. På din skolas ortssida kan du se vilka utbildningar som erbjuds på den skolan.

Hur bokar jag ett möte på skolan?

Om du vill boka ett möte kan du kontakta skolan. Kontaktuppgifter hittar du på din ortssida.

Vilken åldersgräns är det till gymnasiet?

För att kunna börja på gymnasiet behöver du vara under 20 år. Du kan inte heller ha gått en gymnasieutbildning tidigare.

Hur söker jag till Thoren Business School?

Du söker via din lokala gymnasieantagning. Om du vill byta till oss finns mer information på din ortssida som du hittar i huvudmenyn.

Hur höga antagningspoäng är det?

Antagningspoängen skiljer sig från år till år och det går därför inte att säga hur höga de kommer att vara i framtiden. Det du kan göra är att se hur de har sett ut tidigare för att ha något att jämföra med. På din lokala gymnasieantagning hittar du tidigare antagningspoäng.

Är jag behörig till gymnasiet?

För behörighet till yrkesprogram (Försäljnings- och serviceprogrammet) krävs godkända betyg i svenska eller svenska som andraspråk, engelska och matematik samt i minst fem andra ämnen.

För behörighet till högskoleförberedande program (Ekonomiprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet och Naturvetenskapsprogrammet) krävs godkända betyg i svenska eller svenska som andraspråk, engelska, matematik samt i minst nio andra ämnen. För Ekonomiprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet ska fyra av de nio övriga godkända ämnena vara geografi, historia, samhällskunskap och religionskunskap. För Naturvetenskapsprogrammet ska tre av de nio övriga godkända ämnena vara biologi, fysik och kemi.

Om du inte har detta, så råder vi dig att prata med din nuvarande skolas studie- och yrkesvägledare för att se över dina alternativ. Du kan läsa mer om behörighet till gymnasiet här.

Animation med dialog som rullar

Thoren Business School

Vässar dina förmågor

CASE

Vi tar företagsvärlden in i klassrummet. Hos oss blir du anställningsbar direkt efter studenten. Du tränar på att jobba med verkliga projekt och lösa verkliga utmaningar.

UNG FÖRETAGSAMHET

Du får möjlighet att starta ditt eget företag, och det är något vi är grymma på! Nu är det din tur. Vilken är din affärsidé? Många elever gör också om sitt UF-företag till ett riktigt

GLOBALISERING

Tillsammans med dina klasskamrater åker du på Business Trip för att använda det du lärt dig i ett verkligt sammanhang. Efter studenten är hela världen din arbetsmarknad.

PRAKTIK (APL)

Endast på Commerce program. Genom att använda de teoretiska kunskaper du får hos oss på en praktikplats lär du dig för framtiden – på riktigt. Praktikplatsen ger dig goda chanser till jobb.

Upptäck Thoren Business School

Våra lärare

Våra program

Så säger våra elever

Vad vill du bli?

Är du framtidens inspirerande vd, strategiska ekonom, kreativa marknadschef eller pratglada sales manager?
Ekonomiprogrammet, efter studenten. Yrken som marknadsassistent, projektledare, administratörMöjliga yrken efter Naturvetenskapsprogrammet som läkare, programmerare, juristMöjliga yrken efter samhällsvetenskapsprogrammet som copywriter, lärare, informatörMöjliga yrken efter försäljnings- och serviceprogrammet som butikssäljare, kommunikatör och inköpare
Mockup på magasin

Sveriges bästa lärare!

På Thoren Business School strävar vi efter att ha de mest kompetenta lärarna. Vi är mycket ambitiösa när vi rekryterar och letar noga efter behöriga, engagerade och positiva lärare som vill utveckla eleverna some text inside of a div block.

Digitalt lärande med egen skoldator

Självklart arbetar vi med och nära IT. Som elev får du låna en bärbar dator som du har som arbetsredskap alla tre åren och även annan teknisk utrustning finns tillgänglig under studietiden

Världen som arbetsmarknad

Vi tar in internationella synpunkter i undervisningen. På så sätt lär du dig om andra affärskulturer samtidigt som du utvecklas och växer som människa. Skolan bekostar dessutom en Business Trip inom Europa, vilket ger dig hands on-upplevelser av näringslivet utanför Sverige.

Så kan en dag se ut

Animation hur en dag kan se ut som student