Varmt välkommen till
Affärsgymnasiet

Västerås

Kom och besök vår skola!

Öppet hus

Illustration av en grupp människor som håller upp en skylt där det står Välkommen till oss på Öppet hus
Monday
Hittar du inget datum som passar dig?
Boka rundvisning
Här hittar du alla kontaktuppgifter!

Vår kommunikatör

Om du har frågor om gymnasievalet:
Lejla Alukić

Vår rektor

Om du har frågor om verksamheten:
TF rektor Theresia Kensert

Adress och telefon

Adress:
Kopparbergsvägen 25
722 13 Västerås
Telefon och e-post:
Frånvaroanmälan:
Följ oss på sociala medier:
Affärsgymnasiets idrottslektion

Thoren Sports Profile Västerås

Utövar du en idrott som du vill fortsätta satsa på under gymnasiet? Då är Affärsgymnasiets idrottssektion – Thoren Sports Profile – det perfekta valet för dig. Här får du alla förutsättningar att lyckas med din idrottssatsning och skolgång!

Vill du vara

Elev för en dag?

Icon pratbubbla "Att gå hos oss"
"Under min tid på Thoren Business School har jag inte bara förvärvat kunskap inom olika ämnen, utan även utvecklat modet att utmana mig själv och glädjen att lära mig nya saker."

Elvira Sundström

Naturvetenskapsprogrammet

Bäst i skolsverige på ungt företagande: 4 framgångsfaktorer

Vad gör Affärsgymnasiet så framgångsrikt inom entreprenörskap? Förutom hårt arbete finns en del metoder och arbetssätt som skolan verkligen bemästrat. Nedan listar vi några av de viktigaste faktorerna.
2024-03-08

Affärsgymnasiet bäst i Sverige på Ung Företagsamhet

Forskning visar att de personer som drivit UF-företag på gymnasiet oftare startar eget företag, tjänar bättre och har lägre arbetslöshet än andra. Det är extra glädjande för elever på Affärsgymnasiet. En granskning av resultat från 2012 fram till nu pekar på att dessa skolor är bäst i Sverige då det kommer till Ung Företagsamhet. Med sammanlagt 10 SM-guld och över 200 utmärkelser sticker Affärsgymnasiet ut på flera plan. – Vi tänker entreprenörskap från första skoldagen, säger ekonomiläraren Göte Brunasso.
2024-02-09
Bild tillhörande artikeln

SM-guld och storslam för Affärsgymnasiet – 3 av 6 pallplatser i årets första SM-tävlingar

Elever från Affärsgymnasiet dominerade under årets första SM-tävlingar i Ung Företagsamhet. Guld och hälften av pallplatserna kammades hem till skolan. – Vi är mäkta stolta över våra elever, säger verksamhetschef Catarina Altblom.
2024-02-02

Har du frågor om oss?
Här kommer våra vanligaste

Frågor och svar

Hur söker jag till skolan?

Du söker till skolan via gymnasieantagningens webbsida. Länk till sidan hittar du här. Varmt välkommen att höra av dig till oss om du behöver stöd eller har frågor.

Hur många klasser har ni?

Thoren Business School Västerås har en till två klasser per program och årskurs. Skolans upplägg är specialdesignat för elevernas största möjliga utveckling. Här tar de sina första steg mot framgång!

Får man busskort?

Elever har möjlighet att ansöka om busskort via Västerås Länstrafik.

Hur många behöriga lärare har ni på skolan?

Alla lärare på skolan är gymnasiebehöriga vilket vi är stolta över!

Var ligger skolan?

Thoren Business School Västerås ligger på Kopparbergsvägen 25 (mittemot Skrapan, cirka 450 meter från resecentrum).

Var har eleverna idrott?

De praktiska idrottslektionerna utövas på olika platser så att eleverna får en varierad utbildning som täcker samtliga kunskapskrav.

Var äter eleverna lunch?

Eleverna äter i skolans matsal där de serveras hemlagad mat varje dag!

Hur många elever går på skolan?

På Thoren Business School Västerås går 220 elever.